18 mei 2013

op stap met muis

Muis ging naar Brussel. Vorig jaar was het fijn daar. Ze voelde zich verbonden met de tienduizenden anderen. Ze was in gezelschap toen. Na was muis alleen. En met die verbondenheid viel het wel mee in het begin. Ze was ontroerd daar te staan en te luisteren naar de toespraak.

Na het officiële gedeelte was de verbondenheid echter zoek. Ze heeft gezocht en kilometers gelopen, geslenterd, gekeken, opnieuw en opnieuw en opnieuw. Ze schaamde zich op de duur. Want wie loopt daar nu alleen rond? Ja, zij, en ze deed het toch maar. Dat zou niet iedereen doen, toch? Maar het lukte niet meer. Uiteindelijk heeft ze een kameraadje gekocht. Uit pluche van het prachtigste kleur. En is dan maar naar huis gegaan. Waar de zon straalde, oef... en de jasmijn haar troostende geur rijkelijk rondstrooide.


patroon: zijmaakthet

6 opmerkingen :

  1. Hallo,

    Oh wat is ze schattig en dat kleedje is leuk. Die muis in het bordeaux is die genaaid of grbeid?

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, die muis is ook al weer zo schattig. Het lijkt wel of je ze uit je mouw schudt.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. alleen in Brussel, je bent dapper. ik doe je het niet na. En dat jurkje alweer. zoooo schattig. ik heb het voor de jurkjes van die knuffelkes hé. :-) Is Gent ook leuk met regenweer en kinderen? want het ziet er niet veelbelovend uit voor deze zomer hé. en ik wil echt wel eens ne keer naar Gent met mij kleintjes. zonder man want die moet van mij (hihi) in het huis werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toujours aussi adorable !
    Bon dimanche.
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n prachtig muisje heel alleen in Brussel, lijkt me eng! Gelukkig is het goed afgelopen, heeft ze haar jurk niet bevuild en met een kleurig vriendje teruggekomen!
    Ze is echt wel schattig met dat knappe jurkje aan!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieve muis ! Jij breit snel, zeg ! En alleen naar Brussel, dat doe ik je niet na, lijkt me maar akelig...
    'n vrolijk groetje,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen