7 juli 2013

mijn vakantiegevoel 1

De voorbije week was de enige echte vakantieweek. Wat me bij blijft, is het logement van de kindjes. Je kan er hier een beetje over lezen. En de leegte nadien. Donderdag en vrijdag vond ik maar moeilijk mijn draai. Ik miste het zorgen voor, een vol huis, mijn hart dat overloopt van graag zien en waar ik ook direct iets mee kon doen, het geknuffel, in bed verhaaltjes verzinnen, de eerste blik bij het wakker worden en uit bed tillen...
Het zal hoogstwaarschijnlijk niet meer voor mij zijn, zwanger zijn, een kindje op de wereld zetten en grootbrengen. Maar dat is OK. Ik vul mijn leven wel op een andere manier in. Maar na een paar dagen een huis vol, knijpt het wel.


En om de vakantieweek af te sluiten: een te heerlijk weekend met vriendinnen. Zalig, hartverwarmend, rustig, lachen, plagen, ernstig, speels... In het park liggen, knus bijeen, ogen dicht, zingen elk een andere stem... dat is voor mij het toppunt van... Ach, een supermoment, laat het zo zeggen.
Geen beelden heb ik daarvan. Enkel deze foto als aandenken: breien op de trein, in het station, weer een paar strepen kleur als herinnering.

6 opmerkingen :

  1. Zou pleegmoederschap niets voor jou zijn ? Je kan ook in de vakantie een maand of twwee soms ook, een kind bij jou op vakantie laten komen, uit tsjernobil bijvoorbeeld of van ergens anders...
    Gij hebt zo een groot hart gij !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij ons is het de komende week logeertijd, heerlijk hé dat kindergejoel in de tuin :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo,

    Ik was ook aan het denken, aan een soort opvangmama, soms hebben ouders nood aan me-time en hebben ze niemand waar ze hun kindjes heen kunnen brengen, jij zou een fantastische oplossing voor hen zijn. Zowel de ouders als de kindjees zouden met een gerust hart kunnen ontspannen, wat sommige gezinnen zou kunnen helpen.
    Maar inderdaad helaas is dat géén eigen kindje en niet hetzelfde voor u hé, dat snap ik wel hoor.
    Geniet heerlijk na van je voorbije week en je bent een fantastische persoon !!

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je zou inderdaad zoiets kunnen doen, dat compenseert dan toch wel iets, maar natuurlijk nooit een eigen kind, adoptie is er ook nog altijd... maar dat moet je zelf uitmaken natuurlijk! Heel begrijpelijk dat je dit dan nu wel fel mist.
    Maar een fantastisch weekend met vriendinnen helpt toch ook wel een beetje merk ik en dat samen met je breiwerk en al die heerlijke momenten helpen je de zomer ook wel weer door!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat fijn allemaal. Zo'n lieve dame die zich zo mooi kan bezighouden met kinderen en nog wel 4 tegelijk...amaai. ziet er enorm gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kortom, genieten van je kindjes, je kunt niet zonder ze maar ook genieten van je vriendinnen, heerlijk zo.n weekend!

    BeantwoordenVerwijderen