29 december 2013

een tas, naaldvilten en een sjaal


 Voor en na. Eigenlijk veranderde ik niet zo veel. De binnentas werd verwijderd en vervangen. De 'riem met slot maar zonder sleutel' werd losgetornd en vervangen door een groter exemplaar, waarvan de lengte aanpasbaar is met 2 drukknoppen. Dat maakt de tas ideaal als breitas, of met de drukknoppen open als koortas. Een ringmap kan er dan juist in.
De bloem maakte ik van de oorspronkelijke rits die sneuvelde bij het lostornen. Een heleboel naaldvilten en slechts één prik in de vinger later was ze er dan, de bloem. Wanneer je googled op 'felt' en 'zipper' zie je de mooiste creaties. Ik heb nog veel te oefenen!
En in de tas... daarin zit de mooiste sjaal in wording. Moelijkheidsgraad 0, enkel rechtse steken. Een nieuwjaarscadeau aan mezelf, gemaakt van 2 kleuren Noro kama (wol, zijde, apalca, mohair, angora), pure luxe is dat.
Dank voor al het medeleven! Vandaag wordt een dag met minder pijnstillers. Gisteren was ik er wat onvoorzichtig door geworden, totdat mijn been bij het op de fiets stappen plots onder me wegklapte en ik weer een ontmoeting had met de straatstenen. Ik suggereerde al dat het zwaartekrachtsveld in Gent om een onverklaarbare reden toegenomen is. Waarom val ik anders zo vaak? Maar goed, als ik pijn voel zal ik wel voorzichtiger zijn.

En trouwens, 2013 was helemaal geen slecht jaar! OK, de omstandigheden zitten niet zo mee: ander werk - valt niet mee - ontslag - werkloos, vallen en pijn, weinig geluk in de liefde (om het met die woorden te zeggen). Maar voor de rest? Ik sta een pak steviger in mijn schoenen, ik heb veel meer rust gevonden in wie ik ben, ik ben gegroeid in sociale contacten, ik blog en heb een eerste marktje gedaan, ik heb mijn piano herontdekt... Niets om met spijt op terug te kijken.

5 opmerkingen :

  1. Wauw, je tas is heel mooi opgepimpt zeg! Van naaldvilten heb ik geen kaas gegeten, nog nooit gedaan, interesseert me niet om het te leren, maar vind het wel heel mooi! En je sjaal heeft prachtige kleurtjes, die is met liefde gebreid en zal met liefde gedragen worden denk ik :-)
    Fijn dat je sterker uit 2013 bent gekomen, alles heeft zijn bedoeling in het leven denk ik altijd maar, ook al is het soms niet zo fijn, maar voor jou is er toch ook veel positiefs uitgekomen en dat is belangrijk!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bewonderenswaardig dat je ondanks de ferme tegenslagen toch nog volop oog hebt voor de positieve zaken van 2013.
    Het toont aan dat je zelfvertrouwen gegroeid is en dat je je beter in je vel voelt. Fijn zo !
    'n vrolijk groetje,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En zo ziet die tas er meteen een gans pak vrolijker uit ! Dat alle mooie dingen in 2014 jouw richting uit mogen komen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo te zien was 2013 voor iou een jaar van -letterlijk- vallen en opstaan...
    Ik wens je een 2014 vol positieve dingen, veel geluk, warmte en creativiteit en een goede gezondheid.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen