10 februari 2013

op stap met aap

Aap 4 is klaar. Ik hoop dat haar toekomstige "baasje" ("eigenares" klinkt zo verkeerd) blij zal zijn met haar. Ze slaagt er in elk geval in mij te vertederen.

We gingen even op uitstap. Gewoon de hoek om, een kwartiertje.

Morgen start een nieuwe werkweek. Ja, ook voor mij! Ik voel me nog slapjes en heb een lelijke hoest, maar het griepvirus is zo goed als verslagen! Het wordt een aaploze werkweek. In het weekend beginnen aan aap5, nog een bestellinkje, en dan even geen aap meer... althans, dat zeg ik nu.








4 opmerkingen :

  1. Oh dat aapje,zo schattig! Ik wilde je net een aapje vragen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat kleedje en die kleuren: wauw, ik vind je aapjes geweldig. jaja ik weet dat het niet jouw patroontje is maar ik vind dat jij ze prachtig leven kan geven.niet te bescheiden zijn je maakt er echt wel wat moois van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap gedaan en je fotografeert het ook heel snoezig.! Breien, haken, naaien, je maakt telkens stuk voor stuk hele mooie dingen. Fijn dat je aan de beterhand bent !
    Tussen haakjes, is dat Jacobus-patroon te doen voor iemand die wel de basissteken kent maar verder niet zoveel ervaring heeft met breipatronen ? En hoe lang zit je ongeveer aan zo'n aapje te breien ? Ik vind ze zo'n snoezige apen, maar heb het patroon (nog) niet besteld omdat ik twijfel of het haalbaar voor me is...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon is heel duidelijk uitgelegd. Volgens mij is het dus wel te doen als je niet zoveel brei-ervaring hebt. Ik brei op 4 kousenbreinaalden en niet op rondbreinaalden zoals in het patroon. Volgens de vrouw van de wolwinkel is dat gemakkelijker. Het is niet moeilijk, maar het blijft wel een beetje prutsen. Maar eenmaal de kop achter de rug is, is het ergste voorbij.
      En als je zou vastlopen, geef een seintje! Desnoods spreken we dan eens af in Kortrijk!

      Verwijderen