6 augustus 2013

mijn vakantiegevoel 5


Dit postje moest er zondag komen... Met een beetje vertraging is het er nu toch. Ik moet zeggen dat het vakantiegevoel nogal ver te zoeken was, is. Ik vond het in zonnebloemen, geel, de zomerkleur bij uitstek. Handwerken op een terrasje en bezoek krijgen van een lieveheerbeestje. De uitbundig bloeiende plant (anemoon?) bij de voordeur.

Ik ben eigenlijk gewoon moe, op. Te moe om de dingen te doen die ik zou willen doen. Te moe soms om een positieve blik te behouden. Zo moe dat ik me zorgen maak.

Ik praat op me in dat dit enkel te maken heeft met het nieuwe werk. Veel nieuwe indrukken, mijn hoofd dat niet meer gewoon is om zo hard te werken (hoewel het dat wel graag doet, hard werken), nog wennen aan het vroege opstaan... En misschien ook wel aan de warmte... Het gaat wel voorbij. Ik hou het hoofd omhoog totdat mijn energie terugkeert.

Mijn vakantiegevoel is een initiatief van Mamarina. Andere deelnemers vind je bij haar.

Ik vind jullie reacties op mijn tuto prachtig! Alle reacties op elk bericht trouwens, dit tussen haakjes. Maar het feit dat iemand misschien iets zal maken dat ik "ontworpen" heb, dat is toch wel iets aparts.
Dankjewel!

4 opmerkingen :

  1. Tuurlijk komt dat door dat nieuw werk gemoogt dat echtniet onderschatten, en die warmte ook niet
    Dat komt wel goed !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. komt wel terug op zijn ritme hoor. En vakantiegevoel kan in heel kleine dingen zitten. Fijn dat je die kleine dingen opmerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De warmte is uitputtend, ik hoop dat je je wat beter voelt als het wat frisser is

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De warmte is voor iedereen teveel van het goede, ook hier moe en nog eens moe, je sleept je voort, dus niet abnormaal. En het feit dat je weer vroeg op moet en een nieuw werk, alles nieuw, is ook afmattend, meer dan je denkt. Wacht nu op de frissere dagen die nu komen en zie of het betert, zoniet, ga dan misschien toch eens bij je dokter langs?
    Maar het komt vast wel goed!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen