23 december 2012

ik ga op stap en neem mee...

... mijn lego!

Het zevenjarig metekindje is gek van lego. Iets van Star Wars moest het zijn. Maar hij had al veel, zei hij. Sta ik daar in de winkel, complete Star Wars-leek... hmm, welke zijn de "goede", de "slechte"? Welke zijn Landers favorieten? Maar een doos mee op goed geluk. Kasticket bewaard... We zien wel.

Het patroon voor de valies vond ik hier. Zo kan Lander onmiddellijk beginnen spelen. Het argument dat de ouders aanvoeren "Laat alles nu maar in de doos, anders is de helft verloren voordat we thuis zijn" is nu niet meer van tel. Alles in de valies. Voila!

En om het verliezen nog meer te bestrijden, maakte ik drie genummerde zakjes volgens haar patroon. (Dat er in de Star Wars-doos geen drie, maar vier genummerde zakjes met blokjes zitten, zag ik pas zonet bij het inpakken. Niets aan te doen...)

Oh ja, dat bewaarde kasticket zal niet meer kunnen dienen, vermits ik de lego heb overgeheveld naar de valies. Maar als hij het al zou hebben, dan hou ik het gewoon zelf en koop ik nieuwe voor hem. Zo heb ik ook lego in huis van als de neefjes komen logeren.

3 opmerkingen :

  1. die is echt superleuk!! heel erg jammer dat het tutorial in het frans is....

    groetjes, Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Snotterend en hoestend, nu aangekomen op mijn vrije dag, lig ik in bed op mijn mobieltje je archief van blogberichten door te lezen.
    Je openheid in weinig woorden houden mijn aandacht vast.
    Inmiddels word ik net zo nieuwsgierig als jij, wat gaat de toekomst jou nog brengen?

    BeantwoordenVerwijderen