3 februari 2014

Betty

patroon: Betty bowler van Swoon patterns



Betty is there. Geboren onder een stralende hemel ('t was zelfs even wennen om te fotograferen met die overschot aan zon), in een fluwelen ribvelours, heerlijk zacht. Ik voegde wat extra paspel toe opzij en voorzag bevestigingsringen voor een draagriem. De middelste strook stof is groter dan het patroon beschrijft, zodat de tekening meer tot zijn recht komt. Ik deed deze namiddag een proefwandeling... en die draagriem komt er dus. Ik ben, zoals ik wel dacht, niet iemand die met haar tas in de hand zal rondlopen.

Er zijn een paar schoonheidsfoutjes (maar geen kat die dat ziet), zoals een rits die langs de verkeerde kant sluit. De dader is deze:
een fuif op zaterdagavond. Dit moet de vierde fuif in mijn leven zijn. De eerste was toen ik 18 was en mijn klas de fuif organiseerde. Ik heb toen een barshift gedraaid en mijn moeder gesmeekt om mij om 24u te komen halen. De tweede was aan de univ. Ik ben tot aan de deur geraakt en heb toen rechtsomkeer gemaakt. De derde was drie jaar geleden. Stampvol, keiluid (de "kei" is onder invloed van mijn metekindje), niet leuk. En nu de vierde. Slechte muziek, maar het beste gezelschap dat ik me kon wensen. Om to the point te komen: pas om 2u45 naar huis gegaan en nog een uur later gaan slapen. Ik kan daar niet tegen, ben al 2 dagen misselijk van vermoeidheid. Het zij zo. Morgen zal dat wel veel beter zijn. Dat mag ik toch hopen.

11 opmerkingen :

  1. Oh, ik ben heel erg officieel jaloers...
    Het patroon ligt klaar, stof en de hele boel ook, alleen nog tijd vinden en dan kom ik hier dit pareltje tegen! Heel erg mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Betty is 'kei'schoon!!! Rust is de boodschap :-) Ik kan daar ook niet zo goed tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi die tas. Ik hou ook meer van een draagriem aan mijn tas.
    Gelukkig ligt dat fuiven en uitgaan ver achter mij. Vroeger vond ik het geweldig maar ik moet er nu niet meer aan denken. Ik zit 's avonds het liefste thuis.
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hihihi, gij komt in uw apenjaren ;-)
    Supermooie tas, by the way !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de pubertijd nog tegoed. Laat maar komen dus, die apenjaren!

      Verwijderen
  5. Fijn dat je naar een fuif bent geweest, dat is een goede vooruitgang! En je hebt je geamuseerd, nog beter en je had bovendien goed gezelschap, dan is het die vermoeidheid toch wel waard :-) Je hebt duidelijk genoten, de vermoeidheid gaat weer over en dan wil je nog wel fuiven denk ik! Je tas is weer SUPER!!!! Ik ben echt jaloers op je kunde hoor, tegenover jou ben ik nog maar een beginneling :-( Ook de stofjes doen het em natuurlijk, maar je maakt echt prachtige tassen! Chapeau!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moet eens dringend die swoon patterns gaat kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. knappe tas hoor. Ik fuif graag, maar ga niet naar discotheken, bah.!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mijn fuiven zijn niet te tellen....maar ik heb er ook last van zenne: van zo laat in mijn bed en gelijk gij: een paar dagen slecht...ook al heb ik niets gedronken...maar het is het gezelschap dat het hem doet!
    mijn zus die haatte dat ook! ieder zijn ding hè
    uw tas is wel FANTASTISCH

    BeantwoordenVerwijderen