8 februari 2014

uit het nest


 De helft van de zwerm hartenvogels heeft het nest verlaten! Nummertje 1 streek zoals voorgenomen, neer in een bushokje. Een paar seconden later stopte er al een bus. Ondergetekende vluchtte weg. Als een dief in de nacht. Ze durfde niet eens toekijken of nummertje 1 opgemerkt werd. Op de terugweg, een half uur later, hing nummertje 1 er nog steeds...

Als een dief in de nacht liet ik nog de nummertjes 2 tot en met 8 achter. Op een parkeermeter, aan een fietsrek, aan de oever van Leie en Schelde, bij den Jacob (het toppunt van lef, vind ik!) Toen werd de dief bang. De Olympische winterspelen indachtig, doorkruiste ze de stad in een hels tempo. De overige hartenvogels keerden mee terug naar het veilige nest. Ze zullen nog wel uitvliegen voor de 14de.

Door hartenvogels achter te laten, voel ik me zichtbaar. Zichtbaar zijn, is één van mijn streefdoelen, maar is tegelijk ook moeilijk. Een oude gedachte duikt dan op: niemand is ermee gebaat om met mij geconfronteerd te worden... Ik weet ondertussen natuurlijk wel dat ik zo niet mag denken en ik laat mijn leven daar niet meer door bepalen. Maar dat die gedachte nu opduikt, dat vind ik toch wel gek. Want janusje is zichtbaar. Niet ik. Niemand zal weten van wie de vogels komen. En bovendien realiseerde ik me dat ik zo 's avonds voornamelijk Engels hoorde praten. De boodschap op het kaartje zal dus ook nog eens onbegrijpbaar zijn. Allez, "boodschap"... 't is niet dat er een wijsheid opstaat of zo.

Dat de vinder er maar blij mee is. Dat is het enige dat telt.

(Voor de duidelijkheid: alles is OK met mij hoor! Ik vermeld de oude gedachte, maar ik weet dat ze oud is. Geen probleem dus. Ik zou niet willen dat dit blogbericht als zwaarmoedig overkomt, want dat is niet hoe ik me voel.)

Wordt vervolgd...



4 opmerkingen :

  1. Super super geweldig!!! Echt heel tof en lief én stoer! Zeker het feit dat je foto's hebt genomen!!!
    Van minder dan de helft van mijn vissen en harten heb ik foto's, omdat ik meestal ook nog snel ga lopen :)
    En dat nog steeds, na (vandaag) hart 9 en vis 122 te hebben gehangen! De spanning blijft enigszins...
    Wees maar giga trots op jezelf vandaag!!
    Een dikke pluim heb je nu wel verdiend!
    Liefs en fijne zondag,
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo zou ik waarschijnljk ook reageren: rap rap weg van zodra ik het opgehangen heb. Eigenlijk is dat wel gek, want een mens doet helemaal niets verkeerds met daar iets op te hangen. Maar ik denk dat het bij mij precies zo zou gaan ;)
    'n vrolijk groetje,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk initiatief! Staat er ook iets op over jou? Is het de bedoeling om mensen blij te maken of om contacten te leggen? In elk geval vrolijke vogeltjes!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen