14 februari 2016

geliefd kleurenpalet

Terwijl ik blogs en instagramberichten lees over valentijn, denk ik dat die dag voor mij geen betekenis heeft. Er is geen lief. En zelfs al was er één, dan nog zou ik het voorbij laten gaan. Ik hou niet van commerciële toestanden.
Tot mijn oog valt op de titel die ik gisteren koos "geliefd kleurenpalet". En zo ben ik met deze post toch geheel onbedoeld in de valentijnstemming.

Ik hou van blauw, al sinds ik kind was. Het donkerblauwe uniform op de middelbare school was dan ook geen straf. (Maar eigenlijk denk ik dat warme herfstkleuren me beter staan.)
De roze accentjes in de blauwe stof deden me combineren met het bloemenstofje. Ik zoek naar de naam van de kleur. Framboos? Kardinaal? In elk geval, ik hou ervan!


Zo werd een tweede tasje in hetzelfde kleurenpalet geboren. De Marianne wristlet van mijn geliefkoosd tassenmerk. Het is bedoeld voor de kleine spulletjes in mijn handtas: brillenpoetsdoekje en -vloeistof, een paar pleisters... De binnenkant is van gelamineerde katoen, kwestie van lekkage van de hoger genoemde brillenpoetsvloeistof op te vangen.


Nog in dezelfde sfeer is het schitterende kaartje dat ik won bij Pippa's Hus. Dankjewel, Esther! Het krijgt een plaatsje aan de muur.

















weetjes:
patroon:  Marianne wristlet van Swoon Sewing Patterns
stof:        buitenstof katoen Gutermann Little flower grayblue van bij Pieke Wieke
               contraststof van bij Stoffen Artevelde
               binnenstof gelamineerde katoen van het Stoffenspektakel
               Decovil light + Vlieseline H250 voor buitenstof
               Vlieseline H630 voor binnenstof
grootte:  19,5 cm lang, 11 cm hoog en 5 cm breed(onderaan)

16 opmerkingen :

  1. Oh Janusje wat maakt je toch mooie dingen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal eens met Bertiebo!!! Wat een prachtige dingen maak je toch!!! Zo mooi afgewerkt, zulke mooie kleuren!! Gewoonweg PERFECT!!! Chapeau!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtexemplaar, de perfectie bestaat. Ik kan alleen maar bevestigen wat Bertiebo en Nelleke schrijven.
    Het kaartje past perfect bij je tasje.
    Nog een fijne zondag,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat weer ontzettend mooi! Zo knap! (Dat kan ik elke keer wel zeggen als ik op jou blog kom.) Ik heb ook nog nooit meegedaan met Valentijn. Maar de gratis zoenenkaartjes in nederland vond ik dan wel weer heel erg leuk! Jou kaartje past inderdaad precies, ook een echt Janusje. ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Janusje, ik heb ook niets met Valentijn. Maar ik heb van Esther wel een zoenenkaartje gekregen en dat is wel weer leuk. Weer een prachtig tasje wat je gemaakt hebt, jij kunt er wat van :-) Nog een fijne zondag. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend !
    Wij doen ook niet "echt" aan valentijn, Ron brengt wel pateekes mee van de bakker njamnjam ...
    Het is wel een prima excuus om hartjes te naaien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou vanaf mijn beeldscherm zeggen 'fuchsia'.
    Hihihi, een prachtige Baboesjka-tas!
    Hier ook geen echte Valentijnfan, al vond ik de zoenenkaartjes super lief :-))
    Jouw Pippa's Hus kaartje is super en wat past het geweldig bij je Baboejska-tas! Symbolisch vind ik hem ook erg mooi.
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat mooi weer Janusje en nee valentijn is toch echt iets van de winkeliers

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh, bessenrood noem ik dat...en ook ik hou van die kleur. Denk zelfs dat ik net dezelfde stofjes reeds even geleden kocht; het bloemetjesstofje is al volledig opgebruikt in allerlei naaiprullaria. Heel mooi gekozen voor je tassenduo! Dat heb je toch weer prachtig gemaakt! Jij bent een echte Tassenkrak!
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kleuren! Ik hou van alle blauw-tinten en ook wij doen hier niet aan Valentijn. Te commercieel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Weeral een mooie tasje! Hoe jou dat steeds lukt om ze zo mooi af te werken...!?
    En een mooi kaartje dat je won bij Esther, zal wel een leuk plekje krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Valentijn is een goed excuus voor NOG meer bloemen in huis.
    En je kent me , he, zoveel te meer flowerpower, zoveel te beter :)


    Je tassen zijn allebei de max.
    Het paarse bloemenstofje komt me heel vertrouwd voor, volgens mij, heb ik dat ook ooit gekocht (en nooit gebruikt) maar waar, oh waar, in dit licht chaotische huis met overal stoffenstapelplekken moet ik dat nog ooit terugvinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtig gewoon!!! En hier doen we er niet aan mee. Aan valentijn. Dat moet spontaan zijn zoiets. niet op één dag van het jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lekker zelf weten waar je aan meedoet of niet. Als de verwachting en inzet van partners kloppen is het een leuke dag. Mooi tasje weer. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb ik weer veel gemist van de "tassenkoningin"... Prachtige exemplaartjes maakte je weeral!Je bent niet meer te stoppen! Geweldig mooie stoffenkeuzes... en Valentijn... daar doen wij ook niet aan mee... is dat niet iets voor snotneuzen? En een snotneus ben ik al lang niet meer... alhoewel ... de hele week al wel een letterlijke snotneus! :-( pffff

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super mooi exemplaar.... en handig als extraatje in je andere mooie Bag :)

    BeantwoordenVerwijderen