10 maart 2013

beer is op komst

Dit wordt beer. Een lentebeer. De ene voet staat nog in de winter, grauw. De andere staat in de lente, frisgroen. Beer van verlangen en kracht.

Vrijdag was het patroon eindelijk weer verkrijgbaar. De laatste weken ben ik wel vijf keer in de winkel geweest. Ik durfde mij daar op de duur niet meer te vertonen. Ik weet het, ik kon het patroon ook online bestellen. Maar ik ben nogal trouw. Maar goed, hij is er. En hij breit makkelijker dan aap.

Het garen is Taiyo van Noro. 't Is een mengeling van katoen, zijde, wol en nylon. Veel te duur voor mijn budget. Een verjaardagscadeau voor mezelf. Ik word daar blij van, van zo'n mooi, natuurlijk garen. Ongelijk van dikte, soms pluizige stukken katoen. Mmmm....

Dankjewel voor de vele reacties op mijn maaksels! Ik vind het heerlijk. Ik geniet ervan, ik word er blij van, het geeft me de kracht en de zin om door te gaan.

5 opmerkingen :

  1. Dit word weer een waar kunstwerk..leuke kleuren ook zeg!!
    Veel plezier met het maekn van de Lentebeer ♥
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige wol! Goed cadeau aan jezelf, hoor! De beer zal vanzelf ook mooi worden, denk ik zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ojé, een beer op komst dat klinkt onheilspellend. Zoek maar snel dekking ;-)
    Nee, alle gekheid... mooie wol en ach, af en toe jezelf verwennen moet kunnen hoor!

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 't zal vast het wachten op het patroon waard zijn. ik kijk uit naar de volmaakte beer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, een lieve lente-beer ! De kleuren zijn alvast veelbelovend, echt een heel mooie kleurencombinatie. Maar vind je dat gemakkelijk breien met ongelijk garen ? Onlangs was ik bezig met knuffels maken voor Maaike's project knuffelactie.blogspot.nl met onderandere nog enkele bollen ongelijk haakkatoen waarvoor ik niet echt een bepaalde bestemming had, maar eerlijk: ik vond het niet prettig om ermee te haken... Dus ben ik na enkele kleine knuffeltjes haken maar weer overgeschakeld naar de gewone haak- en breiwol/katoen. (Maar van structuur en aanvoelen is het wellicht wel leuk, zo'n ongelijke breiwol ?)
    Jij breit echt wel snel zeg! Vrijdag pas het patroon en nu al zo ver met je beer, terwijl je intussen nog allerlei knappe naaiprojecten maakte. Amai, mijn trage tempo en mijn getwijfel zorgen voor een véél lagere productiviteit...
    'n vrolijke groet,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen