12 maart 2013

één voet in de lente en één in de winter

Met één been in de lente... een parelwit strand in
volle zonneschijn, onder de schaduw van een boom.
(een kleine noot: het parelwitte zand voelde nogal koud en
vochtig aan, wat de voeten van de fotograaf betrof)
... en één been in de winter...

Brrrr... misschien toch maar een warm jasje maken!

Beer zou de ultieme knuffel worden. Warmte, geborgenheid, veiligheid. Een herinnering dat perfectie niet nodig is om goed genoeg te zijn.
 
Beer is niet perfect. Hij heeft een stukje zwart en zwart vind ik niet mooi. Maar ik koos ervoor om het stuk zwart niet uit de bol wol te knippen.
Beer heeft ook te kleine ogen. Maar dat moest dan maar zo, dacht ik gisteren, want ik wou ze af hebben en had geen grotere ogen. En toen we toch bezig waren met imperfectie, lieten we de neus ook maar voor wat ze is: te klein en te bleek.
 
Ik voel niet veel "band" met beer, maar misschien komt dat nog. Perfectie hoeft niet, hé?


7 opmerkingen :

  1. Ik maak mezelf ook soms wijs dat perfectie niet hoeft net omdat ik zo perfectionistische ben! Ik voel wel een band met beer, echt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He, wat vervelend dat je geen band hebt met beer. Zorg maar dat beer het niet hoort, anders voelt hij zich het zwarte schaap tussen de aapjes. En aangezien jij niet van zwart houdt.... Wat een gezwets weer op de vroege morgen.

    Misschien kan je hem wat grotere oogjes geven dat geeft gelijk een ander zicht.
    Ik vind hem wel knap gemaakt hoor!

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is wel heel leuk hoor! En het strikje ervoor is onderweg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hij is leuk, en de mooiste eigenschappen zijn nooit perfect hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wijsheid is weten wanneer perfectie niet belangrijk is (spreuk van BZN) :-) Ik vind hem lief, maar ik heb het altijd al een beetje gehad voor de underdog :-) Hij heeft mooie kleurtjes, ondanks zijn kleine oogjes en bleke neus, het is een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind hem prachtig! En schattig. Juist imperfect is extra lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat geweldig je beer, zo mooi die kleuren!!

    BeantwoordenVerwijderen