10 september 2013

van zomer- naar herfstgevoel


Zondag zomer, maandag herfst. En daarbij hoort:
- Vaststellen dat ik zonder trui ga werken. Dat stel ik dan al rillend op de fiets vast, zo rond 7u. Je moet weten dat ik vorige week, bij die temperaturen van bijna 30 graden, vertrok met de nieuwe sjaal om de hals. OK, ik weet het, dat was ook niet zo realistisch.
- 's Avonds naar huis fietsen, kleddernat en weerom koud. De eerste regen sinds het bestaan van de vouwfiets (zo'n maand). De regenbroek maakt pas sinds vandaag deel uit van mijn rugzak.
- Thuiskomen en niet meer zo goed door de bril kunnen kijken. Getuige de foto...
- De brievenbus legen, ondertussen een huisjesslak vertrappelen (niet met opzet natuurlijk! De bril hé.). Een vertrouwd geluid in herfsttijden... De slakken die in de zomer mijn planten aanvreten, bevinden zich dan massaal op de stoep.

En ik moet nog op vakantie... De periode ligt vast, de invulling niet. Ik heb geen zin om weg te gaan. Ik vind niet de energie om te organiseren of om me in het avontuur te gooien. Maar thuisblijven betekent gegarandeerd 2 weken te pletter vervelen en daar ga ik dus niet goed uit komen. In datzelfde opzicht zie ik een vakantie buitenshuis maar zonder portie actie ook niet zitten. Een luxeprobleem, maar wel één dat dringend om een oplossing vraagt. Iemand een idee?

7 opmerkingen :

  1. ja, van dag op dag herfst. van short naar lange broek. 't is wennen hé. hier al vreselijke paniekaanvallen omdat onthaalmoeder ziek werd en ik geen opvang had. ( later wel gevonden) boze kindjes omdat ik niet met de fiets ben gaan werken gisteren en vandaag.... Maar eerst zo'n regenbroek zoeken dus. hihi. Met die vakantie kan ik je niet helpen. ben nog niet echt veel weg geweest. Maar misschien eens bij joker reizen gaan horen hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik liep er vandaag ook,zo bij: mijne regenzak en daar sandalen onder...
    Twee weken vakantie....hoe ik ze zou opvullen ? Als ik het lef had, ging ik alleen ergens op.wandelvakantie, engeland of zo...of een begeleide groepsreis, naar santiago de,compostella of zo
    Er bestaan ook veel.wandelvalanties dichtbij die vanuit een vaste plaats vertrekken, daar kan je dan wandelen, maar ook lekker blijven handwerken.....
    Ik weet in de highlands van schotland een zalige b&b, dreamweavers. De mevrouw die het openhoidt, Helen, is een zalige lieve mevrouw, echt een plaats om tot rust te komen...wij bleven er eens vier nachten en we moesten zelfs een pak minder betalen omdat ze o,ze bedden toch niet had moeten verversen
    Als ik in het land bleef, dan zocht ik aan de kust een studio, en nam ik heel veel handwerk mee
    Of ge blijft gewoon thuis, maar ge bezoekt wat dingen in ons land
    En ge weet, vervelen in de vakantie, dat moet, dan duurt de vakantie langer
    Succes ermee !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ofwel moet ge nog ne workshop volgen, dan zult ge u ook niet vervelen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gek ideetje misschien maar wat dacht je van de mens achter de blog, ga je lekker langs bij een aantal bloggers .....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik thuis ben, mag je gerust eens langskomen hoor! Ik wil je wel leren kennen, ik woon in Landen, makkelijk bereikbaar!
    Of anders wat leuke cursussen gaan volgen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lastig dat je zo tegen een vakantie opziet.
    Mijn voorstel zou zijn om daguitstapjes naar leuke steden te maken. Eventueel samen met blogsters die daar wonen of die ook die ene stad willen bezoeken. Ik wil best een dagje met je op stap hoor. Leuk om kennis te maken en leuk om te doen, denk ik.
    Tussendoor thuis lekker handwerken en lezen is ook heerlijk toch?

    BeantwoordenVerwijderen