2 september 2016

meet Oke

Ze was een probeersel... Kan ik een pop maken die voor niemand in het bijzonder is? Kan ik daar zoveel tijd en aandacht insteken, wanneer ik niet zo emotioneel betrokken ben? Plan was om een tiental poppen te maken en dan ergens december volgend jaar op een markt te gaan staan.

Maar het plan is voortijdig afgebroken. Iets te enthousiast met de viltnaald... En krak zei de naald, ergens diep in het hoofd. De kans dat die naald nog zijn weg naar buiten vindt, is klein, denk ik. Maar toch kan de pop niet meer weg.

Ik zie wel of het experiment ooit nog eens verdergaat.


O, ze heet Oke. Een Scandinavische naam, eindigend op "e". Doet het altijd bij mij.


weetjes:
patroon pop:          Floppy Baby Doll Pattern van LaliDolls
patroon kleertjes:   eigen maaksel
poppenmateriaal:   Kamrin's Poppenatelier

12 opmerkingen :

  1. Zo jammer! Oke is net zo'n tof meisje. Ik was er op slag helemaal weg van.
    Absoluut een goed plan van jou. Toch maar verder doen zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oke is zo leuk! De naam en de pop. Allebei! Wat een pech van de naald. Hoewel... nu blijft ze lekker bij jou. Het lijkt mij ook best moeilijk om afscheid te nemen van zoiets liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oke is wederom ook prachtig! Misschien moest het maar zo zijn die naald in haar hoofd. Nu kan ze fijn bij jou blijven. :-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oke, een mooie naam. Als je op de markt zou staan, lezen we het wel. Ik ben zeker klant.
    Nog een fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! En de juiste naam voor dit meisje dat lekker bij jou blijft.
    Een heerlijk snoetje heeft ze.
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O die foto waar ze op haar buikje ligt met de handjes onder haar kin. Super schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Net als Katrien smelt ik bij de foto wanneer Oke op haar buikje ligt.
    Waarom moest het plan al tot volgend jaar december zijn? Lijkt mij erg lang vooruit, kleinere stapjes zijn beter.
    Ik weet niet of je leest, maar toch een boekentip ;) Stephen Covey, De zeven eigenschappen........
    Echt een aanrader en weer ben je te streng voor jezelf Janusje!! Ben is wat vaker lief voor jezelf, ik weet dat dat moeilijk is, maar toch. Als Oke bij je blijft is dat ook prima, maar laat het plan onder weg groeien en leg je nog niet zo vast. Ik heb ook allerlei plannen en het is moeilijk om ze uit te voeren, we moeten en willen al zoveel, daarom maar kleine stapjes en volhouden!!! Dikke kus en heeeeel veeeel liefs, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben niets streng nu... Een vaag plan, een experiment om te ervaren of ik het tot uitvoering wil brengen. Nog onbestemd.

      Verwijderen
  8. Door de blog over awards bij Rita kom ik bij jou kijken. Dát ga ik vaker doen! Wat een prachtig popje, Oke, ondanks het stukje naald.
    Groetjes,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen