14 januari 2014

weekendtas en zin om te gillen

patroon: Stella weekender van Swoon

De weekendtas: die tas die moest en zou af zijn tegen vandaag. Vrijdagavond begonnen, vier dagen werk. Ik heb het nodig om mezelf doelstellingen te geven, om vorm te geven aan mijn tijd.
Hij moest en zou af zijn. Had ik mezelf meer tijd gegeven en wou ik hem niet persé vandaag aan iemand laten zien, dan had ik een aantal dingen beter afgewerkt. De rits bijvoorbeeld (ritsen en ik zullen waarschijnlijk nooit goede vrienden worden), of de voorzakjes toch opnieuw gemaakt uit een andere stof, of echte D-ringen genomen in plaats van rechthoekige (want die verschuiven natuurlijk wanneer je het draaglint gebruikt), of... Maar ik ben er toch heel blij mee.

En gillen... omdat het sollicitatiegesprek voorbij is en ik achteraf besefte dat ik een vraag verkeerd begrepen heb en dus niet de goede reactie gaf. En omdat ik geen concreet voorbeeld vond van een conflict (tja, ik mijd conflicten en heb die dus ook niet veel), of van toen ik een fout maakte op mijn werk en hoe ik daarop reageerde (ik maak geen fouten die zo groot en ingrijpend zijn dat ik ze nog weet :-) )... Er niets meer aan kunnen veranderen nu, vind ik lastig. En pas eind februari wordt de uitslag bekend gemaakt. Toch maar beginnen verder zoeken in tussentijd...

Wat vinden jullie het origineelste naai-idee dat jullie je kunnen bedenken? Ik ben namelijk op zoek naar inspiratie. Ik zou iets willen dat typisch janusje wordt. Ik dacht het te hebben gevonden met kussenslopen, maar daarvan verkocht ik er op de Beparkte Oplage maar één aan een vriendin. Niet dat ze niet vaak werden aangeraakt... Zou 10 euro al te duur zijn naar marktnormen?

14 opmerkingen :

  1. Heb je die in 'gewone' katoen gemaakt? En wat gebruikte je om te verstevigen? ('t Is maar dat ik de Betty ga maken, ik wil gewoon eens mijn oor te luister leggen...). Ik vind 'm toch mooi geworden!
    Jammer dat het sollicitatiegesprek niet helemaal verlopen is zoals je gehoopt had. Maar wie weet...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb inderdaad met een gewoon katoentje gewerkt. Ik bekleedde de buitenstof met vlieseline H640 en de binnenstof met vlieseline H250. Volgende keer zou ik wel iets stevigers gebruiken. Nu houdt de tas zijn vorm niet zo goed. Ik zou mij ook eens moeten verdiepen in de voeringstoffen. Als je iets geschikts vindt, hoor ik dat graag!

      Verwijderen
    2. Ik gebruik zowieso meestal canvas (steviger), H630 en tegenwoordig ben ik fan van Decovil. Dat geeft me meestal wel de stevigheid die ik wil. S520 is erover en werkt niet zo fijn ;). Ik heb wel ergens een linkje over verstevingstoestanden... ik mail je eens!

      Verwijderen
  2. Mooie tas! Ik duim voor de sollicitatie.
    Je kan de Beparkte Oplage echt niet als referentie gebruiken. Steeds meer mensen verkopen daar aan dumpingprijzen. Steeds meer standhouders willen er niet meer heen.
    Dus trek het je niet aan, en probeer andere plekken te zoeken om te verkopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed geslaagde weekend tas!
    Jee, nog tot eind februari wachten. Je geduld wordt zo wel op de proef gesteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi die tas!!!! En die sollicitatie? Wie weet loopt dat wel reuzegoed af...
    Ik duim voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Uw Stella is super gewoon ! En ik duim duim duim voor uw sollicitatie !!! Dat het goed mag aflopen !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De tas is prachtig, gewoon doorgaan met tassen maken, weleens oude spijkerbroeken gebruikt, is al stevig van zich zelf, rustig aan op de naaimachine, anders breek je naalden!
    En niet te veel piekeren over wat je niet goed gedaan hebt, achter je laten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. de tas is gewoonweg prachtig. amaai, geen woorden voor. ik duim mee voor het gesprek. en Ik kan niet echt iets origineels bedenken voor je naaiprojectje. Maar ik herinner mij een vorige blog van je en daar was ik verliefd geworden om je poezentasjes. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo,

    Prachtige weekendtas !!! Wel grappig ik maakte een little holidaybag en ging hem vandaag op mijn blog posten :-)
    Ook verstevigd met volumevlies aan de voeringstof en aan de buitenstof vanbinnen ook met de H250.

    Ik duim mee voor je uitslag, fouten maken is menselijk toch , niet ? Maar ppf, je moet wel lang wachten hé ség.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi tasje geworden. Ik ga binnenkort aan de Dorothy Day Tripper beginnen, eerst nog uitzoeken welk verstevigingsmateriaal ik het beste kan gebruiken. Dat linkje van verstevigingstoestanden zou ik ook wel graag willen hebben.
    Ik vind je kussenslopen een goed idee, verbazingwekkend dat die zo slecht verkochten, aan de prijs kan het toch niet liggen en aan de look ook niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. PRACHTIGE TAS!!! Super gewoon! Hoe blijf je het toch presteren!! En je zin om te gillen kan ik begrijpen, heb ik ook momenteel, maar geen energie ervoor :-( Hou toch maar de moed erin!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Uw tas is super !
    Misschien waten uw antwoorden juist de goede....
    En ik denk dat op zo n marktjes ook veel zelfmakers komen....en die denken : hoe kan ik dat zelf maken......allé ik zou zo wel kijken......

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi ! De kleurcombinatie van dat geel met blauw is heel geslaagd.
    Wat het gesprek betreft: wat gebeurd is, is gebeurd. Daar valt achteraf niets meer aan te wijzigen, dus probeer het om het in een klein schuifje van je gedachten te steken, zodat je niet elke dag loopt te piekeren over wat er misschien anders moest. En je weet maar nooit, dat het bij hen heel positief overkwam. Wel akelig lang eer je de uitslag ervan weet. Ik gun je de job van harte. Maar het kan inderdaad geen kwaad om op veilig te spelen en intussen toch te blijven uitkijken naar andere jobaanbiedingen....
    Ik ga intussen eens nadenken over een origineel janusje-project voor jou ;)
    'n vrolijk groetje,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen