30 mei 2015

donna

Zij en ik zouden eens zien wie er het langst kon weerstaan aan Donna. Zie hier de verliezer... Maar ik heb zo lang als mogelijk gewacht. De oude handtas was helemaal verbleekt, de stof zo dun geworden dat de binnenvoering erdoor piepte, om nog niet te spreken van de scheur... En wanneer je zelf tassen maakt, kan je je niet veroorloven om met een versleten exemplaar rond te wandelen. Toch?

Zoals kinderen schoentoppen verslijten, of broeken op kniehoogte, verslijt ik tassen. De reden? Elke dag fietsen met de tas om de schouder. Dat wrijft dan heen en weer over mijn been. Met slijtage van tas (en ook wel rechterbroekspijp) tot gevolg.

Donna Vintage Handbag van Swoon Sewing Patterns

Ik ben niet onverdeeld enthousiast over het resultaat. De vintage look is weg door de jeansstof (om vroegtijdige slijtage tegen te gaan :-) ). De tas is me ook niet vrouwelijk genoeg (over dat vrouwelijk, dat is een moeilijke... na 40 jaar ben ik er nog steeds niet uit welk "vrouwelijk" bij me past). Dat ik het patroon 20% vergrootte in de breedte en de lengte draagt waarschijnlijk ook bij tot de sportievere look. Tablet, agenda, schrijfboekje, de hele reutemeteut aan badgen (trein, fietsenstalling, werk), papieren zakdoekjes... dat moet immers elke dag mee. Verder voegde ik een schouderriem toe. En het zakgedeelte vooraan sloot ik met een kamsnap, kwestie van geen inhoud te verliezen wanneer ik de tas gezwind rond de schouder zwier.

Na een badje "HG waterdicht voor textiel" was de tas klaar voor gebruik. Ze is misschien niet helemaal geworden wat ik voor ogen had, dienst zal ze zeker doen!

17 opmerkingen :

  1. Ik vind het een ferm tas geworden zen, die gaat heel wat kilometerkes meegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind het een prachtige tas! Heel mooi, echt waar...en handig gaat ze zeker zijn! Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja... nu droom ik helemaal van een workshop "tassen maken" van Janusje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan doen we dat toch maar gauw! Ik heb er in elk geval ook zin in.

      Verwijderen
    2. Awel ik denk dat we heel gauw dat eens kunnen bekijken! Carla heeft er ook zin in lees ik hieronder!!! :-) Een datum vinden dat MOET lukken!

      Verwijderen
  4. toch is het een mooi exemplaar hé. En heel erg nuttig. Moet dat dan altijd vrouwelijk zijn? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O nee, dat moet niet altijd vrouwelijk zijn. Misschien was "chiquer" of "gekleder" een beter woord...

      Verwijderen
  5. Ik vind hem leuk! En hij ziet er superhandig uit: veel opbergruimte, waterdicht, neutrale kleur waardoor hij bij praktisch iedere outfit past, kortom: je gaat er vast veel plezier van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. m/v/x : deze tas is geschikt voor iedereen, ik vind haar/hem/het prachtig !
    Ik sluit me aan bij Onlie Mie : workshop "tassen maken" van Janusje !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supermooie tas, ik vind hem wel vrouwelijk met dat detail in dat vrolijk stofje erin! En praktisch ook natuurlijk, lekker veel plaats en stevig in jeans, een ideale tas om mee te gaan werken. Je hebt dit weer prachtig gedaan, zoals altijd natuurlijk.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. uh .....niet helemaal ??? ik vind hem superrrrr en zooooo knap klasse weer Janusje
    Groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. -schaterlach- nu word het toch wel zeer moeilijk om te blijven weerstaan... mooi exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Misschien niet vintage genoeg naar jouw smaak, maar superpraktisch en mooi absoluut wel !!! Ik zie je er al mee lopen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhh, ik vind ze prachtig!
    Goed gevonden om er HG waterdicht op te spuiten...
    Als er een workshop tassen maken komt, I'm in. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik niet de spuitbus, maar het product waarmee je moet wassen. Mijn ervaring wijst uit dat de spuitbus minder waterdicht is...
      In verband met de workshop, ik hou je op de hoogte!

      Verwijderen
  12. je bent gewoon een naaiwonder.
    Mooie tas, jeanskleur past bij alles!

    BeantwoordenVerwijderen