3 juli 2015

"Onderwater", zo heet de bol Unicat-garen; gaf ze maar de verfrissing die haar naam belooft...

Fotograferen gaat dus net. De sjaal dragen, daar heb ik wonder bij wonder niet veel zin in. Hoe zou dat komen? Ze gaat wel mee naar het werk hoor, en ze ligt te pronken op mijn bureau. Kwestie van "de belofte aan geborgenheid" bij me in de buurt te hebben.

Perfect darkness van Wieke van Keulen

En dit zijn ze alle drie op een rij... Van een vrij stevig garen over een soepel garen naar een echt luchtig garen. Zoals de temperatuur evolueerde sinds eind mei.
Wat een verwennerij: drie sjaals op iets meer dan een maand! Maar ook "oeps... juni is toch wel een dure handwerkmaand geworden".

patronen: Wieke van Keulen

Zoals gezegd, er staat geen nieuwe op de planning. Wat wel komt: een vlieg, een hond of een kangoeroe. Ik ben er nog niet uit. Dat is voor morgen. Ik zou maar eens niets om handen hebben, hé. Dat vind ik een bijna onverdraaglijk idee. Mijn handen moeten steeds bezig zijn, de aandacht afleiden van een hoofd dat of te vol of te leeg is.

Als mijn pijnlijke hoofd het toelaat, ga ik nu solidair zijn met mijn "cursistjes" (om maar een woord te gebruiken, workshopgangers, tassenmeetingdeelnemers, geweldige blogdames...). Ik ga ook maar eens de onderdelen voor een tas knippen. In de sfeer van een jong dametje dat houdt van roze en geel en bijna jarig is.

19 opmerkingen :

  1. De workshopdames zitten vast en zeker de dagen af te tellen. :-)
    Ik hoop dat hun enthousiasme je omarmen en je geborgenheid geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik leef nog steeds in de zandberg-roes, dus dat komt wel goed!

      Verwijderen
  2. Wat een mooi sjaals op een rij ! Ik ben jaloers op jouw haaktalenten ! Maar één woord voor : wow !
    Aan dat knippen ga ik ook eens vlug beginnen. Spannend hoor, ik kijk er naar uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind alle sjaals mooi maar die blauwe is werkelijk prachtig!
    Je workshop komt eraan! Wat fijn voor jou en de dames, geniet ervan.
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moooooi!! Prachtig zo bij de lavendel. Jammer dat we hem niet 'om' kunnen zien, maar met dit weer vindt niemand dat vreemd :-)
    Aiii... Pijnlijk hoofd = hoofdpijn? Heel veel beterschap!
    En al vast veel plezier met beestjes haken om je hoofd leeg of vol te maken. Wie weet zijn de avonden straks weer zo fris dat je mooie sjaal je kan écht kan omarmen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige sjaals !
    Veel plezier met de "cursistjes", ik kan er spijtig genoeg niet bij zijn.
    Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Stuk voor stuk pareltjes die sjaals... ik zou ze zo kopen!... oh ik word zenuwachtig... morgen de tas knippen... ik stel het maar uit... heb intussen wel al mijn gerief... dat is al flink! Zoals Ingridkatrientje zegt ..."ik tel af!" :-)
    Wat ga je nu maken? Een hond, een kangoeroe of een vlieg??? Een vlieg????? Hoe maak je die in godsnaam?
    Ik ben curieus!
    Tot heel gauw nu!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet vergeten te knippen, hé, vandaag.. ;-)
      En 't is een kangoeroe geworden!

      Verwijderen
    2. Ben benieuwd naar de kangoeroe.
      Breng je hem mee dinsdag?

      Verwijderen
  7. ai ai wat mooi gemaakt en wat een leuke kleurtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig is die geworden, je unicat shawl. Heb je al een foto naar Wieke gestuurd :-) ? De cambinatie van patroon en garen is perfect!!
    En je 3 sjaals op een rij ... mooi hoor!! Jammer dat het er geen weer voor is, je zou er terecht mee kunnen pronken!! (maar op je bureau leggen is ook niet slecht :-)))).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is het dan de gewoonte om foto's van je creatie naar Wieke te sturen?

      Verwijderen
    2. Ze vindt het altijd heeel leuk om haar ontwerpen terug te zien. Toen ze nog een blog had liet ze 1 x per week de foto's zien van dat wat er gemaakt was. Geen gewoonte, maar wel leuk :-).

      Verwijderen
    3. Ik bedacht deze ochtend ook, dat ik het zelf fijn zou vinden om te zien wat mensen met mijn patronen maken (als ik patronen zou hebben, welteverstaan). Dus heb ik deze ochtend al een mailtje verstuurd met een foto erbij. Dankjewel voor de tip!

      Verwijderen
  9. Zo verliefd op je sjaal dat die mee moet naar het werk. Kan niet anders dat die prachtig is.Hier is de buitenstof ook geknipt, de rest volgt nog wel.
    Tot dinsdag
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alle drie de sjaals zijn wondermooi.
    Rustgevende kleuren (vandaar allicht de geborgenheid)
    En ja: schone wolletjes kosten veel geld. (dat zal wel dat het een stuk uit je budget hapt)

    Bedankt voor de hulp bij het knippen.
    Het moet lukken nu.

    Ben benieuwd naar de stofjes van de anderen.
    Spannend.

    Fijne zondag,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze zijn alle drie prachtig ...het patroon Perfekt Darkness heb ik ook maar nog geen bijpassend garen ...

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo mooi !!! (en de luchtigste vind ik de mooiste ... maar alle drie om te koesteren !)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige sjaals, jij bent wel heel actief bezig geweest! De ene al mooier dan de andere. Momenteel haak ik ook een sjaal met unicatgaren, een speciaal zacht garen met hele mooie kleurtjes allemaal vind ik.
    Jij zal in elk geval lekker warm hebben hiermee.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen