9 september 2015

hoe het onderwerp van deze post plots bijzaak werd

Ik had net foto's gemaakt voor een post op blogger. Roept de buurvrouw beneden onder mijn balkon "C, ik heb een cadeautje voor jou!". Wat me natuurlijk uitermate verbaasde, want sinds het nachtelijk kuisincident bleef het nogal stil tussen ons. Maar het was niet zomaar een cadeautje, het was HET geschenk.


Soof en Phine van haakjuffie! Tranen van ontroering, verwondering, dankbaarheid. Kijken in Phines blik en woordenloos voelen waarom ik me een weg baan doorheen het leven. Dankjewel haakjuffie, ze zullen gekoesterd worden! Ik voel me rijk. Voel een zalig vertrouwen in de toekomst.

En de bijzaak:


De Fair Isle Sampler II van Wieke Van Keulen. Week 1 van 25. Steek voor steek me een nieuwe techniek aanleren. Een les in traagheid voor een snelle breister zoals ik. Nu het eerste gevecht met draden die mijn vingers gijzelden, gestreden is, geniet ik met volle teugen. Steekje per steekje trots zijn.

Een hele mooie avond gewenst!


14 opmerkingen :

  1. Wat een aandoenlijke snoetjes hebben Soof en Phine. Ik kan me voorstellen dat je er heel erg blij mee bent.

    De bijzaak ziet er anders ook heel erg goed uit: prachtkleuren en mooie jaquard, dat zal wel dat je trots bent!

    Ook voor jou een heel mooie avond!
    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig. Om stil van te worden... Wat zijn ze mooi...
    Ik ben ontroerd door jouw foto's van die twee Schatten. Ze passen ook zo goed bij elkaar.
    Fijn dat ze zo snel bij jou zijn! In hun nieuwe Thuis.
    En die 'bijzaak'? Nu misschien. Maar die gaat groeien en groeien. Prachtig!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zijn 2 schatjes, een mooi gebaar.
    Nog veel succes met de "bijzaak", mooie wol heb je gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn er, wat heerlijk voor jou en voor hun. Ze hebben een goed thuis gevonden.
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De bijzaak is toch even interessant als het hoofdonderwerp zunne... Sjiek jaquard-patroontje, en prachtige kleuren voor herfst/winter (maar zeg da maar niet te hard, Brigitteke is momenteel een beetje allergisch tegen alles wat over herfst gaat hihi...)
    De haakjuffie poppekes zijn lief... Telkens als ik er eentje zie, krijg ik een flashback naar mijn jeugd - toen waren poppekes met zo een koppeke "in de mode". Echt schattig !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Enige probleem is dat de KAL 25 weken duurt... dan is het al weer lente! Jammer eigenlijk dat het niet wat vroeger op het jaar begon.
      In mijn jeugd ws de plastiek al stevig aan zijn opmars bezig. Harde poppen zonder veel ziel. Deze zijn echt zo mooi! Was gisteren al aan het zoeken naar een cursus om het ook te leren.

      Verwijderen
  6. Soof en Phine zijn ontroerend mooi !
    De kleuren voor de KAL zijn schitterend, daar ben jij toch echt een krak in !
    Liefs !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De poppen zijn erg mooi ,inmiddels heb ik er ook in mijn huis staan zo prachtig gemaakt.en de gedachte erachter is bijzonder ,maar je faire ilse is ook heel mooi gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig, zoals ze samen bij jou zitten, Phine en Soof. Dat je daar helemaal blij van wordt kan ik me voorstellen, vooral door het hele verhaal van ze. Ze zelf maken ga je vast leren!
    En dan je mooie Fair-Isle. Daar raak je vast verslaafd aan, dat breien. Het is zo leuk om steeds nieuwe patroontjes in je breiwerk te zien. En de grootste charme voor mij noem jij ook al: steek voor steek gaat het. Lekker langzaam. Een oefening in geduld :-)
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. HET geschenk inderdaad, zomaar 2 poppetjes van Haakjuffie mogen ontvangen is wel heel speciaal, die zullen zeker gekoesterd worden. Ze gaan je vast helpen op je weg doorheen het leven daar ben ik zeker van.
    En je bijzaak vind ik helemaal geen bijzaak, wat een uitdaging ben je aangegaan om de sampler te gaan maken. Zelf heb ik het maar stilletjes uit mijn hoofd gezet, misschien later, want ook ik moet de techniek nog leren en momenteel heb ik er echt geen tijd voor helaas. Heel veel succes gewenst met de popjes EN de sjaal!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel veel geluk met Soof en Phine... wat een mooierds... ik had het bieden even uit het oog verloren en greep naast mijn poppemiekes... zo stom... heb er echt spijt van.
    Geniet van je geschenk en van het met de draden worstelen... knap wat je weeral aan het maken bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. PRACHTIG wat je gekregen hebt!!! En die bijzaak gaat ook wel wat moois worden. Veel geluk met alles!!!!!!xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh Janusje, ze hebben zeker een goede thuis gevonden bij jou en daardoor zullen er hopelijk dromen waargemaakt kunnen worden.
    Geniet er van.
    Naar de bijzaak ben ik ook wel benieuwd, mooie kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen