16 september 2015

zin, rozenrozerood en blauw

Jaren geleden kocht ik een pakket om Waldorf-poppen te maken. Ergens moet het nog liggen, op zolder (lees: een half verdiepinkje in mijn slaapkamer. Gerief kan erin geduwd worden wanneer ik op de ladder ga staan. Iets eruit halen na geruime tijd is een pak moeilijker. Het wordt immers steeds meer naar achteren geduwd...).

Nu zijn Soof en Phine er. En het kriebelt verschrikkelijk om me te verdiepen in poppen maken. Ik zocht op internet, en vond: poppen-atelier Betsy van den Langenberg in Eindhoven. Om de een of andere reden zie ik geen Belgische cursus in de aanbieding...

Heeft er iemand zin om mee te doen? Geef me dan een seintje! Ik zou ook alleen kunnen gaan, wat ik ook ga doen, als ik niemand vind. Maar ik heb nogal schrik voor één-op-één situaties. Veel te bang dat ik de ander ga vervelen...

Maar goed, ik doe het zowiezo, hoe gigantisch de uitdaging ook is. Met een job waarvan ik niet weet of ik het vol ga houden (ik vrees dat mijn karakter niet verenigbaar is met het ambtenarenapparaat), heb ik nood aan uitkijkmomenten in mijn vrije tijd. Deze cursus is daar een voorbeeld van.

  
Over mogelijks gaan vervelen... week 2 van de Fair Isle Sampler is een feit (nog 23 weken lang te zien op dit blog...) Ik vind dit zó fijn en rustgevend. Altijd jammer wanneer ik een paar dagen te vroeg klaar ben. Pas op woensdag verschijnt het volgende deel. Ik weet al wat ik straks ga doen!


patroon: Ann T-top van StyleArc

Dit T-shirt is precies in dezelfde kleuren als de KAL... Rolde enige weken geleden van onder de naaimachine. Een gelegenheid om het eens te tonen.

Een fijne avond gewenst! 

18 opmerkingen :

  1. Supermooie breikleuren.
    Helemaal Janusje!

    voor cursussen momenteel helaas geen tijd, het is weer koekenbak met de lessen die vanaf maandag starten.

    Veel plezier in Eindhoven, da's echt iets voor jou!
    Fijne avond
    en liefs
    van
    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij terug volle bak aan het werk en ik vakantie... Ik zal aan je denken!
      Een goede start alvast!

      Verwijderen
  2. Schoon model T-shirt ! Ik wou dat ik al zover stond met naaien dat ik zoiets onder mijn masjien uitkreeg... Tot nu zijn het alleen nog maar de simpel zaakskes zoals kussens en gordijnen. Yep, lekker simpel rechtdoor naaien dus. Ben al blij dat ik dat éindelijk onder de knie heb ;-).
    Amai, gaat ge echt naar Eindhoven rijden voor die cursus ? Over hoeveel cursusdagen gaat het ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 't Is maar één dag, en de trein brengt me. Ik maak er dan meteen een driedaags tripje van. Cadeautje voor de veel te grote hoop overuren die ik deze zomer maakte op het werk...

      Verwijderen
  3. Ik hou het bij mijn tantehildepoppen, daar zou jij ook prachtige kunstwerken van maken, met schitterende stoffencombinaties ! Wat is dat breiwerk weer mooi !!! Gij jebt echt talent om kleuren te kiezen, in elk geval helemaal mijn smaak, ik ga die kal (knit along ?)ook eens opzoeken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij bent de absolute tantehildepopmaakster! Zoals jij dat doet, dat doe ik je niet na. Die drie Chiroleidsters bijvoorbeeld. Zoooo knap!

      Verwijderen
    2. Ooo en ik blijf dromen van die KAL als ik jouw kleuren zie....

      Verwijderen
  4. Wat een leuk shirt!! Leuk detail, die aangerimpelde taille.
    Ik zag deel 3 net staan :-)) Veel breiplezier!
    (Ik ben achterstevoren aan het reageren, hihi, lekker tegendraads:-))
    Ik kan me levendig voorstellen hoe je in je job tegen muren op aan het lopen bent.
    Ben ook bezorgd, want ik weet hoe dit kan voelen... Laat het je niet té veel raken en blijf goed voor jezelf zorgen.
    Zoals met die cursus. Zou voor mij een thuiswedstrijd zijn, maar hoe mooi ik ze ook vind, ergens moet ik een grens trekken. Ik vlieg toch al alle kanten op :-)) Maar je bent altijd welkom voor een bakkie leut! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. OK, afgesproken! Ik maak er een driedaagse Eindhoven van. Dat bakkie leut lukt dus best wel. Van zodra ik meer weet, laat ik het je weten.
      Lief dat je bezorgd bent. Het lukt me wel. Zeker nu ik nog maar twee dagen te gaan heb. Nog nooit was vakantie zo welgekomen.

      Verwijderen
  5. Dat poppen maken is niks voor mij... toch niet die Waldorfpoppen... ik vrees dat die allemaal scheve kopjes hebben dan. Een vriendin van me volgde in het Antwerpse zo'n cursus... ik zal eens polsen waar precies.Succes! En die 1-1 situatie gaat best lukken! De ander vervelen? Allé jong!
    Je breiwerk vind ik echt fantastisch... weer iets waar ik een oen in ben... knap dat je dat dan ook nog rustgevend vindt...Dat shirt is echt een fijn model... ben even gaan kijken maar dat zijn zo'n rare maten...??? 16??? Ze zullen wel geen 16 jaar bedoelen zeker? ;-) Mooi stofke in ieder geval! Kocht je het bij de Stoffenkamer?
    Hier is het pakje vertrokken!!! Spannend... voor jou maar ook voor mij... of het in de smaak zal vallen...:-)
    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maak je maar geen zorgen! Ik heb er alle vertrouwen in dat het in de smaak zal vallen. Ik zal je een eerlijke reactie geven. Hopelijk morgen al... Gezien dat je vlaggenlijn er nog steeds hangt? Die past echt wonderwel in mijn living.
      Die maten van StyleArc, er is ergens een maattabel op de website van StyleArc. Ik pas perfect in een 16. En dat is dus al tamelijk breed... (XL) Even opgezocht: http://www.stylearc.com.au/stylearc/index.php?option=com_content&view=article&id=5&Itemid=5
      De stof komt niet uit de Stoffenkamer. Ik kijk heel regelmatig op de website, op zoek naar DE stof. Voor minder ga ik niet. Ik wil de cadeaubonnen echt voor iets bijzonders gebruiken.
      Liefs!

      Verwijderen
  6. Wat leuk dat je die cursus gaat doen! O ik wou dat ik zo kon naaien als jij. Dan zou ik dat ook graag doen. Ik vind die poppen echt prachtig. Gelukkig voor jou dat je nog maar 2 daagjes hoeft te werken. En dan heerlijk tot jezelf komen. Ik ben blij voor je. En ik ben blij met mijn prachtige tas. Hij hangt aan de kast en ik kijk er telkens even naar. ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 'Nood aan uitkijkmomenten'... Zo mooi gezegd. Ik heb dat ook en zorg er dus voor dat ik ze heb, die uitkijkmomenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb nog veel te leren als het op naaien aankomt. Jij bent al een pro ! Nog even doorbijten en dan vakantie, zalig genieten. Veel succes met de cursus in Eindhoven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Poppen maken doe ik graag, maar liefst van al breien, ik ben verslaafd aan de patroontjes van anita wilschut van "zij maakt het". Breien is mijn hoofdbezigheid en af en toe wat borduren. Anders zou ik zeker met je meegaan op cursus, maar dit is niet aan mij besteed vrees ik, hopelijk vindt je iemand. Je KAL heeft prachtige kleuren en is heel mooi gebreid en je T-shirt die zou ik ook wel willen, helemaal mijn ding van kleur en model!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk dat je een poppencursus maken wilt gaan volgen, ik zou het zeker doen als ik jou was. Ik ben een tijdje geleden in Den Bosch geweest en daar heb ik Julia gemaakt:) En Janusje, jij gaat niemand vervelen, zo moet je niet denken, je bent een waardevolle aanwinst in een clubje met poppenmaaksters. Zo is dat en niet anders, GEEF JE OP
    Ben benieuwd hoe je pop er uit komt te zien en hoe je haar gaat noemen, ik wens je heel veel plezier. Veel liefs, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die cursus, zeker doen! Volgens mij is dat veel te fijn werk voor mij om aan zo'n popjes te beginnen.
    Ik ben er zeker van dat je in een 1-1 situatie de lesgeefster zeker niet zal vervelen Janusje!
    Jullie hebben alvast een gedeelde hobby, daar is toch altijd stof tot babbelen. ;-)
    Je t-shirt is ook echt prachtig, hopelijk schijnt er nog wat zon zodat je er mee kan pronken.

    BeantwoordenVerwijderen