18 september 2015

Joepie! Oef...

Joepie! Rond 15u30 begon ik het heel goed te voelen. Een opluchting die zich manifesteert. Een blijdschap die opborrelt. De spreekwoordelijke last die van mijn schouders glijdt.
De eindstreep van twee maanden keihard werken en trachten de frustraties het hoofd te bieden gehaald. Alles netjes afgewerkt zoals ik wou. Hoewel afwerken een nogal relatief begrip is. In mijn afwezigheid zullen vanzelf nieuwe vraagstukken ontstaan, problemen die een oplossing vragen... Maar hé, dat is een probleem voor over twee weken. Nu kabbel ik voort op opluchting, op het vooruitzicht om twee weken te kunnen inrichten zoals ik het wil. Schitterend! Nog nooit was vakantie zo welkom...


Joepie! Gisteren stak een grote omslag uit mijn brievenbus. Goh, vast het kussen dat ik gewonnen had bij Onliemie. Ik was niet de enige die twijfel had bij het concept van het kussen. Want een kussen met een tunneltje en twee koorden... Misschien ben ik wel de enige die zo goedgelovig was.

Laten we het een multifunctioneel kussen noemen. Een kussen perfect om mee te nemen op reis. Om keitjes in te verzamelen. Eerlijk gezegd, zie ik die optie beter zitten dan kussen in de traditionele betekenis van het woord.

Dankjewel, Onliemie! Ik vind het een schitterend geschenk!

Was er deze week een of andere magische kracht aanwezig, die ons naar hetzelfde stofje deed grijpen? Ik verwerkte hetzelfde blauwe ribfluweel in mijn cadeautje voor de blauwminnende bewoonster van Pippa's Hus. En oef! Of joepie! Het is mooi bevonden. Daar ben ik zo blij om.

patroon: India hobo bag van Swoon Sewing Patterns


En een laatste maal oef! De stemmen boven zijn verstild. De ademhaling verdiept. Ze slapen, mijn drie kleine logeetjes. Joepie! Hoe geweldig is het om zo de vakantie in te zetten (de logees bedoel ik).  Mijn kleine metekindje heeft lang gewacht met praten. Maar nu kan ze het, en hoe! Ze zorgt voor heel wat leven samen met haar broer. En grote zus, die denkt er het hare van, denk ik.

O, nog een joepie! In november doe ik een paar dagen Eindhoven. Cursus poppen maken bij Betsie is gereserveerd. Wat heb ik er zin in!

Heb een heel fijn weekend!

19 opmerkingen :

  1. Fijn weekend en fijne vakantie lieverd !
    Schoon gerief, van uw hand en van die van Kris, schoon gemaakt schatten !
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat de post zo snel was... en leuk dat je content bent met het "onbekende iets"! Jouw tas voor Pippa is echt prachtig! Een echte "tassenkrak" ben je!
    Geniet nog van je logeetjes en daarna van een welverdiende vakantie!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaaaaaa! Vakaaaaantieieie!!! Geniet Geniet GENIET!!
    De Onlie Mie en Het Janusje. Mooi om de foto's van deze prachtige creaties zo in één post te zien.
    Superrrr dat je je cursus hebt geboekt! In november, dat schiet al op. Ben nu al benieuwd naar je toekomstige Waldorf kindjes.
    Veel plezier met je petekindjes!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die tas voor Pippa is echt de max ! Sjiek gemaakt !! (Hoedoededatoch...)
    En nu.... Vakantie !!!! Geniet ervan, laat die ambtenaarkes maar eens ver achter u en herbron u ;-)....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Herbronnen... Mijn neus is een bron vol snot. En mijn lichaam is een warmtecentrale. Grrrr... is dat eigen aan hard werken dat je vervolgens ziek wordt wanneer de vakantie begint?
      Maar het herbronnen dat jij bedoelt, doe ik ook hoor!

      Verwijderen
  5. mooi gemaakt weer en echt heel kunstig !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooooh, wat is dat hier genieten op jouw blogje! Jij weet het steeds zo mooi te verwoorden!...om dan nog maar te zwijgen van al dat prachtigs dat uit jouw magische handen tevoorschijn komt!!!
    Volgens mij heb jij nu recht op een SUPERONTSPANNENDE vakantie! EEN VAKANTIE HELEMAAL NAAR JOUW ZIN! Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De onliemietas of -kussen ziet er knap uit, maar de tas die jij maakte is toch ook weer heel speciaal en geweldig mooi, zeker voor de fan van blauw! En nu vakantie!!!!! Geniet ervan, maak plezier, doe wat je graag doet of doe niks, dat mag ook. Fijn dat je je toch inschreef voor de cursus, heb je dan toch geen partner gevonden om mee te gaan? Het zal in elk geval tof worden, daar ben ik zeker van! Je zal vast nog hele mooie leuke popjes maken nadien.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga alleen. Maar nu ik ingeschreven ben, vind ik dat niet erg meer. Ik kan al beginnen dromen over wat ik wil maken.

      Verwijderen
  8. Geniet van de vakantie !
    2 heel mooie tassen zijn er gemaakt.
    Je hebt alvast iets om na de vakantie naar uit te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, daarvoor deed ik het. Na de vakantie een maand werken. En dan een weekend spinnen en een weekend Eindhoven. Niet slecht!

      Verwijderen
  9. Wat een lief en leuk cadeautje van Onliemie. Wat ook leuk dat je hem mee kunt nemen op je (welverdiende!!) vakantie.
    Kun je gezellig aan haar denken. En daar word je vast blij van. O en ik ben zo blij met mijn tas. :-))) Zo leuk om hem nu op jou blog te zien en als ik over de computer kijk hangt hij gewoon hier!! Nogmaals dank. Ik wens je een heerlijke fijne vakantie, dat je het werk maar helemaal los mag laten en genieten!! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een supertas heb jij boor Esther genaaid, ze past wonderwel bij haar.
    (ik zou er toch wat geel in hebben gesmokkeld)

    Hoewel ik het tasje van Kris ook heel erg graag zie, moet mij toch iets van het hart: Krisje , lijkt dit tasje niet verdacht veel op hetgeen ik voor je verjaardag fabriceerde? :)

    Wat fijn dat je vakantie hebt en verlost ben van frustrerend werk. Heel veel plezier de komende dagen en hopelijk massa's exploreren met van-alles-en-nog-wat want daarvoor dient vakantie.

    't Amusement!

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel meiske...dat is een compliment voor jou hé... ik was zo blij met je tasje dat ik geprobeerd heb het na te maken... uiteraard heb ik niet zo'n geweldige Dachshundstofjes... ik zei toch al bij de tip dat het een dachshundietsmeteenonliemietoets (maw gewone winkelstofjes ) was... Claire dacht toen meteen aan een kussen... hoe zou dat nu komen???? Je vindt het na-apen toch niet erg???

      Verwijderen
    2. 't Is wel niet ik die aan een kussen dacht hé. Ik zou er geen kussen in gezien hebben, maar iemand zei dat het een kussen was, en dat geloofde ik...
      Het zakje deed vandaag al dienst als haaktasje. Perfect voor dat ene bolletje wol voor de sjaal die ik net begon. Kon niet wachten tot op reis...

      Verwijderen
  11. Zo gezellig, kleine tetterende logeetjes. :-)
    Je Onliemie-kussen ziet er inderdaad nogal atypisch uit (hihi) en hangt daar mooi gepresenteerd aan je sprookjesboekslinger!
    Je tas voor Pippa is ook echt prachtig, zo leuk gevonden met die applicatie ook. Het kiezen van hetzelfde ribfluweel, dat moet wel het lot zijn dat jij dan de prijs van Kris won. Voilà, zo simpel is dat. :-)

    BeantwoordenVerwijderen