6 september 2015

de lamp zocht een plek


Hoewel het nog geen verlof is, stond dit weekend in het teken van de kast. De reden? Stress en een lamp die een plek zocht.

Stress op het werk. Ongekend tot een maand geleden. Nu de keerzijde van een meer dan uitdagende job. Werken, steeds meer, steeds langer. Realiteitszin verliezen. En het ergst van al, die prikkelbaarheid. Lange tenen. Uitvergrote emoties. Zo ken ik mezelf niet.

Soit, er moest dus afgereageerd worden. Fysieke actie om me te verhinderen om aan het werk te denken. Om me af te leiden van de wurggreep rond mijn hart. Auto huren, ritje Ikea en bouwen maar.

De kast staat er mooi te wezen nu. Dé lamp erop, A. ernaast, twee kaarsen een plek gereserveerd voor Soof en Phine, die hopelijk gauw hier zijn. Ik ben er blij mee!

22 opmerkingen :

  1. De lamp zocht en heeft gevonden! Mooi zeg! Kijk A. eens genieten, grote glimlach op zijn snoet...
    Wacht maar tot hij zijn knappe vriendinnetjes ziet! Soof is vast al onderweg en dichtbij. Liesje is gisteren aangekomen, maar die hoefde de landsgrens niet over :-)))
    Veel sterkte op het werk, hou je taai!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oooo, nog maximaal tot zaterdag wachten dan! Want als de postbode er niet aan denkt om het pakje bij buren af te geven, kan ik pas zaterdagochtend naar het postkantoor...

      Het wordt druk bij jou thuis, met Liesje en Caitlinn en de muizen. En dan Mattie nog binnenkort!

      Verwijderen
    2. :-))) jaaa! Manlief heeft een plank/kastje bijgemaakt, lief hè!
      Owww... Tot zaterdag wachten zou wel heeeel lang zijn... Ik hoop dat hij het bij de buren af geeft!

      Verwijderen
  2. oeps, heb even wat berichtjes moeten inhalen met lezen...beetje achterstand, maar nu ben ik weer helemaal bij en snap ik plots vanwaar die prachtige lamp komt én bewonder ik je allerlaatste Aapie met véél OOOOOOOOOOOO's. Wat is ie liefffff!!!!!!!!!! En je hebt gelijk, hij hoeft echt geen salopetje aan, laat hem maar lekker "puurnatuur"!
    Hopelijk kocht je je kast groot genoeg, want ik ken dat met die creaspullen....dat worden er alsmaar méééér (allée, hier toch) Ik wens je nog heel veel moed en kracht om door de stressy periode te rennen zonder al te veel kleerscheuren.... en dan huppekee, richting Bretagne! ...hmm, woonwagen....klinkt gezellig...ik kijk al uit naar je verhalen dan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kast vormt de grens van mijn naaigerief. Dat is de bedoeling. Er komt niet meer in huis dan dat ik erin kwijt kan...

      Verwijderen
  3. mooie lamp zeg! En een kastje waardoor je orde gaat hebben in je ruimte en van je stress misschien een beetje tot rust kunt komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken dat zalige stofke van de lamp !!!!
    Nog even doorbijten richting vakantie lieverd, je kan het !
    Prikkelbaarheid en lange tenen zijn ambetant maar menselijk, iedereen heeft dat wel eens.
    Slim dat je van jezelf weet dat je aan 'fysieke actie' toe was, hopelijk heeft het wat geholpen.
    Liefs !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, ’t is één van mijn lievelingsstoffen. Helaas wel zo goed als op nu.
      Ik trein relatief rustig en met goede moed naar het werk. Het heeft dus geholpen!

      Verwijderen
  5. Het monteren van een kast - zeker de Ikea gevallen - heeft een louterende werking. Meer nog, therapeutisch. Eigenlijk zou het als officiële stressbehandeling moeten erkend worden. En terugbetaald worden door de ziekenkas ;-).
    A. heeft in elk geval het licht gezien !
    Nog efkes volhouden, meiske, de vakantie nadert !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed voorstel! Dan blijf ik nog even stress hebben totdat ik genoeg bergruimte in huis heb! :-)

      Verwijderen
    2. Ik ben ooit zo stom geweest tegen mijn zoon te zeggen dat ik zijn Ikea commode op zijn appartement zou komen in elkaar steken. Ik dacht bij mezelf: een uurtje kast en daarna lekker in Brussel winkelen.
      Het heeft me een hele namiddag gekost want op een gegeven moment had ik de schroeven achterstevoren gemonteerd en vermits mijn zoon helemaal geen timmergerief heeft in Brussel, heb ik die met een schaar eruit zitten peuteren en voortdurend afgeschampt op mijn vingers (mijn bloed hangt nu - twee jaar later- nog steeds op de binnenkant van zijn lades!!!)

      Verwijderen
    3. Dus ja, Ingrid, in mijn geval zou de ziekenkas moeten tussenkomen.

      Verwijderen
  6. Oh dat is vervelend, die stress. Hou vol. En je hoekje is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmmm begrijp ik het nou goed en heb je een kast gekocht om je lamp kwijt te kunnen??? ;-))) Grapje.
    Wat heerlijk voor je dat Soof en Phine jou kant op komen. Graag had ik ook zo'n pop in mijn bezit gehad maar de prijzen waren op een gegeven moment te hoog. Jammer maar voor jou super! Nog even doorzetten en je verlof gaat beginnen! Sterkte nog even, de laatste loodjes zijn altijd het zwaarst. Dikke zoen uit Groningen, XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-)
      Ik had jou ook een haakjuffie-pop gewenst!
      Ik heb hier nog een kringloop lamp liggen die omgetoverd moet worden. Zou ik daar ook een kast voor kopen? :-)

      Verwijderen
  8. A. zit op zijn plaats naast de lamp en op het kastje, de kleuren passen perfect bij elkaar.
    Nog even doorbijten en dan komt de vakantie eraan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het komt allemaal goed, meiske,
    gewoon 's avonds de-stressen en diepzinnig naar de zachte gloed van je mooie lamp staren.

    P.S. Helpt ook heel erg tegen stress: een ronkende kat op de schoot nemen
    P.S.2. Het stofke van de lamp zit hier bij mij om een heel mooi notitieboekje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Poezen, daar ben ik allergisch aan. Die optie valt dus weg. Maar dat diepzinnig naar de lamp kijken, dat deed ik dus gisterenavond! Ellebogen op de kast (precies de juiste hoogte) en kijken, in verwondering, naar mijn mooie plekje. En ik genoot ervan!

      Verwijderen
  10. Stress is nooit goed, voor niemand en helaas krijgen we er steeds meer mee te maken? Goed idee om het met fysieke actie proberen onder controle te houden. Je vond dus een kast en je lamp vond ook een heel mooi plekje om te staan en mooi te wezen zie ik, samen met A.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dan heb je de stress toch een positieve wending kunnen geven.
    Een nieuwe kast met plaatsje voor de lamp en je prachtige poppen.
    Hopelijk is het ondertussen wat rustiger.

    BeantwoordenVerwijderen