22 september 2015

stormy sea


patroon: Fallen Leaves van Wieke van Keulen

Serina van Vinnis Colours, hoe ongelooflijk zacht is dit! Gemaakt uit bamboe en hand geverfd in Zuid-Afrika. Ik kan het niet laten om zo af en toe met mijn wang langs het stukje sjaal te strelen.
Er zitten mooie, subtiele kleurschakeringen in. Zag je de naam trouwens? Stormy Sea. Daarvoor viel ik. Perfect om aan de Bretoense zee te haken.


Waarom ik dan nu al bezig ben? Omdat het lijf twijfelt tussen ziek worden of niet. Gisteren sloeg de wijzer door naar ziek, vandaag naar slap en moe. Dus spaar ik het zoveel mogelijk en haak.


Week 3 alweer van de Fair Isle Sampler. Waar ik in het begin dacht, "Help, dat red ik nooit op één week!", denk ik nu al na twee dagen "Nog zo lang tot het weer woensdag is en ik verder kan doen!". Om maar te zeggen dat ik hier enorm van hou. In de rugzak zitten alvast enkele bolletjes voor een muts.

O, wat verlang ik naar mijn "roulotte". Het trage leven. Knus met een haakwerk op schoot door het raampje naar buiten staren. Of in het zonnetjes in mijn hangmat schommelen, dromen, lezen. Lange wandeltochten (dus lijf van me, zie maar dat je gauw weer fit bent...).

Tot gauw!

17 opmerkingen :

  1. Hopelijk is de "sea" niet te "stormy", mooie wol trouwens.
    Geniet van al deze leuke dingen en ze voorspellen beter weer.
    Goede reis !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! In Bretagne wordt mooi weer voorspeld! Voor deze tijd van het jaar toch.

      Verwijderen
  2. Ik had pas door de tekst te lezen begrepen dat de stormy sea sjaal haakwerk is, ik dacht echt dat het breiwerk was !
    Een optische illusie van formaat (of ik moet een andere bril, dat kan ook).
    Prachtige kleur met een heerlijke naam !
    De fair isle sampler wordt hoe langer hoe mooier, het kriebelt hier om iets dergelijks te beginnen, maar eerst moet Martes trui af....
    Genees maar snel en geniet van je reis !
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is het niet eigen aan optische illusies dat die voor iedereen anders werken? :-) Ik zie alleen maar stokjes en lossen, maar ja, ik heb dan ook kennis van zaken...
      Ondertussen voel ik me veel beter. Misschien speelden de zenuwen mee... de angst om ziek te worden?

      Verwijderen
  3. Mooie sjaal. Waarschijnlijk heb je te hard gewerkt en nu je niet hoeft te werken komt 'het' eruit.
    Ik hoop dat je je snel weer beter voelt, geniet van je vakantie. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heeee wordt dat Vinnis garen hier ook verkocht ? Of hebt ge die online gekocht ? Schoon haakpatroon ook !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben het garen enkel tegengekomen in Nederlandse webshops. Bestaat in vele kleurtjes!

      Verwijderen
  5. wat mooi is de sjaal gaaf patroon en alweer week 3 van Wieke ik zie zo veel moois langs komen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig garen, ook van structuur!
    Van harte beterschap!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog nooit iets tegengekomen dat zo zacht is en als het ware door mijn handen glijdt.
      Liefs!

      Verwijderen
  7. Dat gaat een pracht vakantie worden...laat het lijf maar een beetje rusten de eerste dagen en geniet maar van wat haakwerk (supermooi weeral trouwens) en lekker theetjes...en ook van dat ingewikkeld breifairisle-dingeskeding...
    Daarna nog tijd genoeg over om uit te waaien en schelpjes en steentjes te verzamelen.
    Niet vergeten fotootjes te sturen hoor...
    Lieve groetekes...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beterschap!! Hopelijk helpen alle brei- en haakprojecten om je je beter te doen voelen. Het ziet er veelbelovend uit. En dat Vinnis garen heb ik ook al eens gevoeld!! Heerlijk zacht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Veel beterschap, dat de wijzer maar snel terug mag omslaan naar kiplekker i.p.v. naar ziek...
    Je koos mooie kleuren uit, nu heb je alvast een voorsprong. ;-)
    Wanneer vertrek je?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat erg dat je net nu ziekjes moet zijn, hopelijk herstelt je lijf zich snel en kan je weer lekker genieten. Heel veel beterschap gewenst in elk geval. Je sjaal in stormy sea ziet er prachtig uit, maar op je fair isle ben ik zo jaloers als wat, mooie kleurtjes, mooi gebreid, mooi patroon en ik heb echt geen tijd momenteel om mee te doen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Veel beterschap. ook hier rust en ziek in de zetel.

    BeantwoordenVerwijderen