31 januari 2013

De remedie tegen piekeren!

 
Eergisteren stond hier ei zo na een "help!"-bericht. Hoe zo?
 
Gezond eten is sinds maandag de boodschap. Geen suiker, vet en zout meer, tenminste niet in de hoeveelheden die ik ze at ten koste van groenten en fruit. En, niet meer piekeren over een moeilijke taak die ik dit weekend te doen heb. Een hele opdracht. Moeilijk, heel moeilijk... Maar er was een remedie: ook het doel stellen om tegen het moeilijke weekend een tas te maken, om daar dan "dingen-die-een-veilig-gevoel-geven" in mee te nemen. Daarvoor moest ik fanatiek en geconcentreerd naaien wegens de krappe deadline. De perfecte en gezonde remedie tegen piekeren en denken aan al wat ik even niet meer mag eten (totdat ik het slechte-gewoonten-patroon min of meer doorbroken heb)!
 
Ah ja, het help-bericht... Dinsdagavond alle patroononderdelen geknipt, en... vastgesteld dat de helft fout was! En de stof was op! Ik had bijna opgegeven. Maar nee, en zie hier de tas! De paarse strepen zijn er omdat de bruine stof op was. En eigenlijk vind ik het heel geslaagd. Het geeft een sportieve look aan de tas.
 
Het patroon komt uit het boek 'Zo Geknipt!' van Sanne & Riet.
 
Maar morgen meer foto's, wanneer bij daglicht het paars misschien nog net een beetje paarser is.

4 opmerkingen :

  1. Ik vind hem heel geslaagd! Die paarse strepen geven een mooi accent aan de tas. Succes met je moeilijke opdrachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie tas en die paarse strepen doorbreken net dat effen bruine vlak. Heel geslaagd ! En weer met dat schattige schildpadje :)
    En dat gezond eten, dat zal je echt lukken ! Ik spreek uit eigen ervaring sedert ik zo'n 17 maanden geleden de stap naar een diëtiste zette en ook de switch naar een gezonder eetpatroon maakte. Als je echt voor jezelf besloten hebt dat je er mentaal klaar voor bent, zal het je zeker lukken !
    En wat die moeilijke taak in het komende weekend ook mag zijn: geloof in jezelf!
    Ik wens je heel veel goeie moed toe !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige tas!
    Staat hier ook op het lijstje om te maken... ;) En ik denk dat ik zonet het stofje heb gevonden om ze mee te maken... :)

    BeantwoordenVerwijderen