27 december 2013

bye bye Amsterdam

 Kerstdekentjes voor de metekindjes. Zo vallen ze mee. In het echt zit de paspel er heel slordig in. Een gevolg nog van de naaiverzadiging die optrad net voor de Beparkte Oplage. Maar al dat naaien, dat loonde de moeite: een toch wel volle tafel!


En het was leuk! De vriendinnen bij me, vrolijke muziekoptredens, meewiegen, een kruiswoordraadsel tussendoor, glühwein... Genoeg verkocht om een tevreden gevoel te hebben. Smaakt naar meer.

Vandaag zit ik in de zetel te nietsen. Het klassieke verhaal gisteravond: chauffeur opent onverwachts deur van geparkeerde auto, fietser gooit het stuur over om het portier te vermijden en smakt tegen de grond. Een halve bril voor me op de grond en pijn! Gelukkig kreeg ik net twee zakken te recycleren handtassen die de val toch een beetjes verzacht hebben. Een slapeloze nacht, een hele dag turen door mijn zonnebril (hoe somber wordt een al sombere dag dan), een been dat niet meewil en een gekneusde rib. Toch nam ik zo weinig mogelijk pijnstillers... Om te voelen hoeveel pijn het doet en om me ervan te overtuigen dat ik morgen echt niet mee kan op handwerktrip naar Amsterdam (geörganiseerd door Boho). O, wat betreur ik dat. Ik had er zo naar uitgezien om met een groep van 50 onbekende vrouwen de naai-adresjes in Amsterdam af te struimen. Maar ja, het had allemaal veel en veel erger kunnen zijn. Laat ik morgen maar eens zien of ik een nieuwe tas kan toveren uit de handtassen. Een eerste leer-ervaring. Iemand tips voor het werken met leer?

Een positieve noot om af te sluiten: ook de tweede selectierond is binnen! Half januari volgen de laatste mondelinge testen, en dan... heel misschien behoor ik dan tot de 5 gelukkigen die de job hebben... Duimen maar.

10 opmerkingen :

  1. Prachtige dekentjes heb je weer gemaakt, en ik zie niks van een slordige paspel, wees toch niet zo streng altijd voor jezelf! Je tafel zag er prachtig uit, vol zelfgemaakte spullen om trots op te zijn en hopelijk goed verkocht. En hoeveel pech kan je hebben zeg, vallen met je fiets door iemand die zonder te kijken zijn deur opent!! En dan zoveel pijn en een kapotte bril, verzorg je maar en blijf thuis rustig wat rondhangen, spijtig dat je niet meekan, het leek me iets leuks om te doen, ik voel met je mee. En met leer heb ik nog niet gewerkt.
    Voor je job blijf ik meeduimen!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zag je tafel er mooi uit, echt wel knap hoor!
    Ik wens je veel beterschap, probeer maar wat te rusten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. misschien kan je morgen wel meer uit de voeten na een nachtje slapen. Ik wens je snel beter hoor.
    blij dat de beparkte oplage goed in meegevallen. en succes met je job sollicitatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat het goed is bevallen op de Beparkte Oplage. Wordt dus vervolgd!
    Oh wat een pech dat je niet mee kan naar Amsterdam. Hopelijk wordt de pijn snel minder.
    Sterkte.
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wens je veel beterschap, is echt niet fijn... en ik duim ervoor dat je bij de laatste 5 zit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig mooie ziet je tafel eruit, en hartstikke mooi dat je goed verkocht hebt.
    Maar het ongelukje is minder leuk :( Beterschap !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ai, da's pijnlijk in alle betekenissen van het woord. De Amsterdam-trip waar je naar uitkeek en nu moet missen, heel erg jammer. Maar achterop meehinken met een pijnlijke knie is natuurlijk ook geen optie, hé.
    Wat een mooie verzorgde presentatie van je zelfgemaakte dingen op je tafel. Dat is sowieso al iets wat mensen lokt om te komen kijken en kopen. Want een rommelige, overvolle of slordig gepresenteerde tafel is niet aantrekkelijk. En je prijskaartjes met dat schattige vogeltje: super ! Ook heel leuk voor je dat je toch redelijk goed verkocht hebt. Want je hebt er echt veel werk aan gedaan om alles te naaien en te haken.
    Het nieuws dat je al de tweede selectieronde haalde is supergoed nieuws. Ik ben heel blij voor jou. En akkoord: dat wil nog niet zeggen dat je de job zal krijgen, maar 't is toch al weer een stapje dichterbij en vijf plaatsen is toch al vier kansen meer dan één plaats, hé. Ik wens je de job in ieder geval heel erg toe.
    Ik denk dat ik mijn adventskaarsen maar best verder gebruik om te laten branden voor jou gedurende de maand januari. Een lichtje van hoop en goeie moed voor jou. "Baat het niet, dan schaadt het ook niet", zei mijn groottante zaliger altijd....
    'n vrolijk groetje,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie tafel heb je, 't ziet er leuk uit!
    Vervelend dat je zo verkeerd bent terecht gekomen, maar gelukkig toch nog "goed". Al met al zit je er wel mee.
    Sterkte en succes met je job.
    Fijne jaarwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hopelijk kan je het nieuwe jaar starten met een nieuwe job, ik duim alvast mee! En wauw, je tafeltje zag er heel erg leuk uit, maar dat hadden we al kunnen vermoeden hé. Gelukkig is die val niet zoo erg! Het kon inderdaad veel slechter, dat is nu eens positief denken si, goed zo! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik duim heel hard met je mee, zo'n oppepper moét gewoon na deze tegenslag precies ! Enne, je tafel zag er supermooi uit ! Op naar het volgende marktje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen